Monday, February 8, 2010

SAJAK ADI PUTRA THE GENIUS

Akulah Adi Putra...
Melayu tidak penah lupa ...
Duduk tahun satu rasanya tersiksa ...
Tiada siapa peduli ...
Tetapi aku bisa bedakan ...
Ilmu Allah bagi dan ilmu diajar guru ...
Bermula dengan‘A’, ‘B’, C ,’one’, ‘two’, ‘three’, ‘alif’, ‘ba’, ‘ta’ ...
Di mana trillion di manakah billion, ...
Di mana tafsir Al Quran ...
Di mana doa2 para nabi para wali ...
Untuk apa aku disini ...
Aku berfikir rasional aku berfikir international ....
Pandai aku bijak aku comel aku hanya untuk ditonton diuji dan dipuji ....
Aku malu alangkah ruginya mereka ....
Untuk apa semua ini ....
Di mana mata hati mereka ....
Pujian biar bertempat ....
Marah bila bersopan ...
Kurang ajar biarlah berbudi bahasa ...
Tersirat mereka tak nampak ...
Tersurat sahaja mereka lihat ...
Di mana silapnya ...
Rasulullah memimpin ummah ...
Hebatnya baginda ...
Pimpinlah akudoakanlah aku ...
Aku punya cita-cita ...
Aku punya idola ...
Barangkali aku kecil ...
Mereka hanya ketawa...
Allah maha perkasa ...
Tahfiz Al Quran itu hebat ...
Hafaz Yaasin itu penerang hati ...
Matematik itu tunjang ilmu ...
Ayuh bangsaku bangunlah ...
Kita bertemankan Islam ...
Kita penuhkan ilmu didada ...
Kita jadikan melayu paling hebat di persada dunia ...
Bersamaku adi putra ...
Akulah modal insan ...
Anak melayu jati ...
Wawasan 2020 ...
Takkan melayu hilang di dunia ...
Pantang melayu menderhaka pada sultannya ...
Pemuda harapan bangsa ...
Pemudi tiang negara ...
Mengapa bersembunyi diri di balik ibu pertiwi ...
Sejengkal pun tanahairku dijajah ...
Biar putih tulang, jangan putih mata...

No comments:

Post a Comment